תקשורת

ישראל תציג יישומים חדשניים בתחום המובייל

2/02/2010

תערוכת MWC ברצלונה תפתח ב 15 בפברואר

ישראל תציג יישומים חדשניים בתחום המובייל

מכון היצוא מקים לראשונה ביתן לאומי במיקום מרכזי בתערוכה לצד חברות תקשורת מובילות

שוק הסלולר ממתין בדריכות לאירוע המכונן של השנה - התערוכה והכנס העולמי של תעשיית התקשורת הניידת MWC הנערך מידי שנה בברצלונה. בחודש פברואר (15 – 18) יתכנסו בברצלונה עשרות קובעי מדיניות מאירופה, מאות  בכירים מחברות התקשורת, אינטגרטורים, מפעילי התקשורת העולמיים ואלפי מציגים - יצרני מכשירים, מפתחי תוכנות, וספקי שרותים. האירוע מושך כ- 50,000 מבקרים מכל העולם המגיעים מידי שנה כדי לבחון את המוצרים המתקדמים ביותר בתחום ומהווה הזדמנות ליצירת מפגשים, נטוורקינג ויצירת קשרים עסקיים.

מכון היצוא מקים השנה לראשונה ביתן לאומי במיקום מרכזי בתערוכה לצד חברות תקשורת גדולות ומובילות בעולם. בביתן הלאומי מציגות 32 חברות בתצוגות ובמפגשים עסקיים. במסגרת הפעילות יקיים מכון היצוא והנספחים המסחריים של משרד התמ"ת מאות מפגשים עסקיים מתואמים מראש לחברות הישראליות עם ראשי חברות, מקבלי החלטות בכירים וגורמי רכש ובהם המפעילים המובילים מגרמניה, צרפת, בריטניה, איטליה, ספרד, הודו,סין, ארה"ב, ברזיל ועוד.

לדברי אבי חפץ, מנכ"ל מכון היצוא, תערוכת הסלולר הגדולה והחשובה בעולם, "מובייל וורלד 2010", שתתכנס בברצלונה, ספרד, מהווה הזדמנות בלתי רגילה לחברות הישראליות בתחום התקשורת הסלולרית להציג את הישגיהן ואת יתרונן בשוק שמתפתח במהירות והופך להיות אחד השווקים הדומיננטיים בכלכלה העולמית.

חפץ ציין כי התחום הבולט בביתן מכון היצוא השנה, משקף את המגמה המובילה בעולם - מעבר לרשתות תקשורת מהדור הרביעי, המספקות שירותי מידע בקצבים ואיכויות ללא תקדים. נושא חם נוסף המשפיע כבר עתה על תקציב התקשורת האישי של הצרכנים הוא הוזלת עלות השיחות הבינלאומיות בסלולר. כמה מפתחים ישראלים יציגו בביתן מכון היצוא יישומי 'טלפון אינטרנטי' המוטמעים בטלפונים חכמים ועוקפים את שירותי התקשורת היקרים של ספקי התקשורת הזרים. חברות ישראליות יציגו גם טכנולוגיות להעברת שירותי תוכן אינטרנטי לכל מכשיר סלולרי, תוך מקסום חווית המשתמש.

עוד ציין חפץ כי חברות סטרט-אפ יציגו בביתן מכון היצוא יישומים חדשניים לשיפור ממשק המשתמש בטלפונים ניידים, כמו הקלדה וירטואלית מהירה על מסך מגע ותוכנה המקשרת בין סמלים מודפסים (אייקונים) לאתרי אינטרנט. יוזמות אחרות אמורות להיטיב עם הלקוח על ידי שיפור השירות של המפעילים הסלולריים– כמו מערכות לגיבוי נתונים במהלך שדרוג, המונעות אבדן מידע ותכנים במעבר לטלפון חדש ואמצעים לעדכוני תוכנה דרך הרשת, המונעים את הצורך להגיע למרכזי השירות. יצואנים אחרים מציעים למפעילי הסלולר יישומים לניהול כל קבצי המוסיקה של הגולש, פלטפורמות חדשניות של משחקים מרובי משתתפים, ניהול מרחוק של אפליקציות מחשב, תוכנות המאפשרות שליחת הודעות טקסט, תמונה, או וידאו מהמחשב לטלפונים.

למפעילים הגדולים מציעות החברות מישראל פתרונות פרסונליזציה (התאמה אישית) של  הצעות שיווקית, פתרונות חדשניים לכריית נתונים מתקדמת ולהתאמה מיטבית של פרסומות. אחרים מציגים מערכות חיוב חדשניות המאפשרות לספקים לתמחר את שירותיהם בצורה מדוייקת ביותר, עד כדי התאמת חבילה אישית לכל לקוח.
 
הביתן הלאומי ב- MWC המאורגן על ידי  מכון היצוא המקדם את פעילויות היצוא של חברות התקשורת הישראליות בחו"ל. מאות חברות בתחום התקשורת מסתייעות בפעילויות המכון. מכון היצוא מסייע בהדרכה, שיווק, תערוכות, וכן באיתור הזדמנויות עסקיות וארגון מפגשים עסקיים עם גורמים עסקיים מחו"ל.

במכון היצוא ובמשרד התמ"ת מצפים למאות פגישות עסקיות שיתקיימו בין החברות המציגות בביתן הלאומי וחברות התקשורת העולמיות.

מכון היצוא יקיים דיווח שוטף מהתערוכה:

באתר האינטרנט של המכון: www.export.gov.il

בחשבון Twitter:https://twitter.com/Israel_MWC2010

בפייסבוק: Israel_MWC2010

בתמונה: דגם הביתן של מכון היצוא בתערוכה.

צילום: יח"צ