בעלי עסקים רבים מעידים על עצמם כמי שפתחו עסק עוד בטרם ידיעה מוחלטת של רוב הנתונים בנוגע לעסקיהם. עלויות של מקום ושל חומרים לרוב זמינים ויכולים לתת רקע לעלויות צפויות של העסק העתידי. הוצאות נוספות וצפויות ניתן לאתר ולפלח על ידי פגישות עם בעלי מקצוע וחיפוש נתונים קונקרטיים. שנייה לפני שהולכים לפתוח עסק, אספו נתונים!
חלק גדול מההוצאות של עסק משויכות לסעיף שונות - סעיף זה הוא סעיף שבעליו של העסק לא מכיר, לא בטוח בהוצאות העתידיות או לא יודע כיצד להשיג את הנתונים, ולכן מכניס סעיף כללי אשר עתיד להכיל את כל חוסר הנתונים בצורה של שיערוך.
באופן כללי המחשבה על כך נכונה ואפשרית, אולם בתקציב של עסק קטן צריכים להיות לפחות 15 סעיפים שונים עד לקבלת סעיף השונות. סעיפים אלה צריכים להיות מפורטים ומשויכים לאפיק פעילות ספציפי ומוגדר - לדוגמא: צרכי משרד, שיווק, פרסום וכו'. רק לאחר השלמת כל הסעיפים ובניית תקציב מסודר ומאורגן, ניתן להגיע לסעיף השונות ולהכניס לתוכו את המינימום האפשרי של פריטים עם מקדם גבוה - הכוונה היא עם עלויות גבוהות מהידוע לנו.
האפשרות אשר יכולה לחסוך זמן וכסף רב, לבעל העסק העתידי היא לפנות לבעל מקצוע על מנת לבקש את אחד משני השירותים הבאים:
· בניית תקציב
· בניית תוכנית עסקית
שני שירותים אלה יכולים להינתן בצורה מהירה יחסית ויכולים כאמור לחסוך לבעליו של העסק זמן וכסף רב על ידי קישור לספקים נבחרים, בחירת אסטרטגיית תמחור נכונה, תקצוב סעיפים שבעליו של העסק לא ידע שנדרשים (רישוי, אישורים כאלו ואחרים וכו').
במידה ובעלי העסק בנה תוכנית או תקציב - ישנה את האפשרות לבקש מאיש מקצוע לסקור את המידע שנאסף ולספק הערות והארות. סקירה של תקציב או תכנית עסקית לא יקרה לרוב ולא דורשת זמן רב. בסיום הסקירה, מקבל הלקוח רשימת דרישות לבדיקות נוספות ולחידודים נדרשים בחלק של התוכנית (במידה ונדרש).
מחפש קורס בשוק ההון? כל מכללות שוק ההון בארץ- לחץ כאן